Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Camper door West-Amerika

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Page

Woensdag 23 juli
Vannacht niet echt lekker geslapen. Veel te warm en Wim had de ventilator aangezet, zodoende was het 's morgens om 7 uur al bloedheet in de camper. Brandon en Laura dreven uit hun bed boven de bestuurderscabine. Iris had wel goed geslapen omdat zij elke nacht last heeft gehad van het lawaai van de airco. Met oordopjes slaapt ze nu ook beter. Eerst ontbeten en daarna met de camper naar Page. Een ontstopper gehaald voor de afwasbak bij een soort Boerenbond. Daarna ons gemeld voor de excursie bij Roger Edkis voor de Antelope Canyon tour. Daar waren al een aantal toeristen aanwezig. We werden eerst in groepjes ingedeeld. Daarna werden we in een open wagen, waar 11 mensen in konden, naar de Canyon gebracht. Het eerste stuk was over de weg, de laatste 10 minuten werden we door elkaar geschud over een hobbelige weg door de woestijn. Gelukkig werden we niet misselijk, anders konden we overgeven over de rand van de open wagen! We gingen met onze bestuurster en gids Alberta, richting de Canyon. Allemaal de grot in. Het was echt prachtig. Hele mooie foto's gemaakt door de verschillende lichtinvallen. Alberta gaf ook tips waar we moesten gaan staan. Echt heel gaaf! Ik zal proberen om er een paar in de blog te zetten, maar de afgelopen dagen is het niet gelukt om foto's te plaatsen. De foto's houden jullie nog te goed. Na een uur in de Canyon bracht Alberta ons weer terug naar Page, ze zette er weer flink de vaart erin. Pittig vrouwtje, ook nog Indiaans bloed! Alberta een fooi gegeven en eerst wat gaan eten. Lekker pizza bij de Pizzahut. Daarna met de camper richting het meer gereden. We waren allemaal overhit van de tocht door de woestijn, dus de verkoeling was zeer aangenaam. Wim en ik zijn teruggereden naar de camping, de rest bleef nog bij het water. Wim heeft alles weer aangesloten. Op de meeste campings hebben we een Full Hook Up plaats, dat betekent dat je de camper op het water, electriciteit en riool direct kan aansluiten. Dat is heel handig. Nadat Brandon, Laura en Iris terug waren heb ik weer zelf gekookt. Lekker boontjes met rijst en een soort tartaartje. Wim en ik hebben de afwas gedaan en de jeugd is gaan douchen, voordat het pikdonker werd. Op de terugweg namen ze een lekker ijsje mee, ons toetje. Nu zitten we nog even buiten. Ons pyromaantje (Brandon) had gisteren al hout gesprokkeld, dat was nu lekker droog. Hij heeft de vuurkorf weer aangestoken. Daarop hebben Laura en Brandon weer marshmallows geroosterd. Dit keer perfect en niet aangebrand. Ondertussen is het heel hard gaan waaien. Vanmiddag waaide het ook al een beetje, maar nu een stuk harder. In de verte zien we onweer. Onze overbuur kids waren hun tentje kwijt. Hij was weggewaaid. Gelukkig vonden ze hem een stuk verderop weer terug.
Het vuur is inmiddels weer uit. Net alles naar binnen gehaald. Nu nog even verslag bijwerken en daarna kruipen we allemaal weer in ons mandje. Jullie mogen al bijna weer uit bed en wij gaan zo naar bed. Morgen gaan we weer verder reizen richting Monument Valley en Grand Canyon. Het bevalt heel goed om te reizen met een camper, zeker voor herhaling vatbaar. We zien heel veel.

• 24 Juli 2014 - 14:16

Henk:

Wauw wat super gaaf met zo'n camper lijkt me heel tof om zo te
    reizen. En al die prachtige dingen die je dan ziet!!
    Geniet er maar lekker van!!

• 24 Juli 2014 - 23:30

John Magielse:

Hallo Globetrotters,

Ik lees met genoegen dat jullie veel doen en zien tijdens jullie reis, wij zijn ook erg benieuwd naar jullie verhalen en natuurlijk de foto's die jullie gemaakt hebben. Geniet er van!!

Groetjes van Petra & John

• 28 Juli 2014 - 14:24