Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Camper door West-Amerika

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zaterdag 26 juli
Vandaag rond kwart over 9 vertrokken vanuit Grand Canyon. Eerste stop was Seligman. Dit dorpje ligt aan de route 66. Er staan hele oude auto's, huizen en andere gadgets. Er zijn leuke winkeltjes met souvenirs. Leuke foto's gemaakt. Sommige mensen noemen dit dorp nostalgisch, andere zeggen dat het vergane glorie is. Bij een Grocery nog wat cola en chocolade gekocht. In de winkel raakte ik nog aan de praat met een Amerikaanse vrouw, dat is altijd leuk om met de bewoners een praatje te maken. Daarna dus van Seligman naar Kingman over de route 66 gereden. Halverwege bij Peach Springs in de Hualapai Lodge (Indianenstam) gelunched. Een heerlijke Hualapai Melt op. Dit was Frybread met rosbief en natuurlijk frietjes erbij. Die zitten overal bij. Niet met mayonaise maar met ketchup. Elke dag al friet gegeten! Daarna doorgereden richting Las Vegas. Een aantal uur gereden, 290 mijl (465 km). Rond half 5 in Las Vegas. Nog even zoeken naar de parkeerplaats van het hotel. Maar gelukkig snel gevonden. Het Luxor hotel (de pyramide) is mega. Planet Hollywood was al groot, maar dit is nog veel groter, 4400 kamers! Wij zitten niet in de pyramide maar in een van de torens. Ingechecked en daarna op zoek naar de lift. Nog een hele zoektocht om bij de kamer te komen. Uiteindelijk toch gevonden! Volgende keer maar weer een klein hotelletje!! We hebben een hele ruime kamer met 2 bedden. Iris slaapt bij ons. Ons opgefrist en naar buiten gegaan richting De Strip. Toen wij hier vorige week waren vond ik het verschrikkelijk warm, nu na een week verschillende temperaturen, gaar het wel. We kunnen beter tegen de warmte. Doorgewandeld over De Strip. Alles verlicht, heel veel mensen en drukte. Wat een overgang, rust in de Nationale Parken naar heel veel drukte in Las Vegas. Je ziet heel veel verschillende mensen lopen. Naar het hotel Bellagio gelopen. Om de paar minuten wordt daar een fonteinshow van een paar minuten opgevoerd. Daar is het altijd druk. Nog een klein hapje bij Mac Donalds gegeten, dat was ons avondeten. Niet te veel want we zaten nog vol van vanmiddag. Daarna teruggelopen naar het hotel. In de lobby van het immense hotel waren een aantal feestgangers aan het poseren bij Sfinx beelden. Achter hen hadden ze hun flesjes alcohol gezet. Toen schopte Anja met maat 43, de flesjes om (ik had ze niet gezien omdat ze dezelfde kleur hadden, als de vloer). Bij het verontschuldigen trapte ik bijna nog een paar flesjes om! Dus iedereen in een deuk! Terug naar onze gekoelde hotelkamer. Allemaal heel moe en hele moeie voeten. Nu lekker slapen. Iris is heel blij dat ze 2 nachten een normaal bed heeft. In de camper slaapt ze op het bed, wat overdag de banken zijn en de tafel. Nu heeft ze een mega bed voor haar alleen.

• 28 Juli 2014 - 14:34

Esther:

Haa Anja,
    Ik lig soms dubbel om die verslagen van jou! Ik zie die flesjes zo voor me! Super dat het zo goed gaat en wat een trip! Wat zien en doen jullie veel!! Jullie hebben straks vakantie nodig om bij te komen. Haha!
    Liefs en veeeel plezier!!