Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Camper door West-Amerika

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Woensdag 30 juli
Vanmorgen uitgeslapen tot half 9. Daarna aangekleed en gezamenlijk ontbeten, met dank aan Laura. Wim en ik richting de Laundry gelopen. Wat bleek de waterleiding was kapot, er kon niet gewassen worden. BALEN!! Waar is Greg die alles kan repareren!! Alles opgeruimd en richting het dorp Mariposa. Mariposa betekent Vlinder. We reden niet gelijk het dorp in maar kwamen per toeval bij een grote Laundry terecht, waar ze ook nog normale prijzen voeren, $ 2 voor een was. Op alle campings waar we zijn geweest, moest er altijd meer in. Dus 4 wasmachines gevuld! En daarna alles in de droger. De "policy" op alle campings is dat er er geen waslijnen gespannen mogen worden. Lekker handig als je gezwommen hebt en je moet je handdoek uithangen! Dus gebruiken we daar de buitenspiegels voor! Afin, de camper op het parkeerterrein gezet en in de camper wat gaan lezen en aan mijn blog gewerkt. De jongelui naar het dorp gestuurd. Die waren zo terug, want het was nog een heel stuk teruglopen. We hebben al veel leuke reacties ontvangen voor onze WALIB Blog. Het is ook heel leuk om elke dag een verhaal te schrijven. Na 1,5 uur was alles gewassen en gedroogd. We wilden nog even gaan tanken, toen gebeurde het. Bij het keren bij het tankstation raakte Wim net een geparkeerde auto. BALEN!!! Het slotje van onze zij-klep had het achterlicht van de auto geraakt. In de geparkeerde auto zaten 2 vrouwen en 2 kinderen. De ene vrouw was in het begin heel boos, daarna kalmeerde ze wel. In Amerika rijden mensen nogal eens door na een aanrijding, dus zij bang dat wij dat ook zouden doen. De vrouwen waren echte Hillbillies, de armoede straalde ervan af. Hun auto had nog meer schade, alleen die zat er al!! De Hillbillie ging iemand bellen en wij dachten dat er een andere Hillbillie met een Shotgun zou komen! (Dat gebeurde in de film!!) Toevallig was er een man van het Leger des Heils bij het tankstation en hij kende de vrouwen. Hij heeft hen en ons goed geholpen. We hebben eerst foto's gemaakt van de schade, daarna onderlinge gegevens uitgewisseld. Daarna hebben wij naar het verhuurstation van onze RV gebeld. Die adviseerde ons om de High Way Patrol te bellen. We moesten ook een mail sturen naar het verhuurstation met wat er is gebeurd en een paar foto's. Na een half uur kwam de High Way Patrol, F.J. Fouch stond er op zijn badge, hij deed verder niets. Er werden geen papieren ingevuld. Hij begeleidde het geheel een beetje omdat wij met de Hillbillies stonden. De reden dat hij niets deed was omdat het Private Property was van het tankstation. Wim rijdt 1,5 week door Amerika, langs de moeilijkste weggetjes met een grote camper en alles gaat goed en dan maak je bij een tankstation de brokken! Gelukkig is niemand verwond geraakt. Het was maar blikschade! We zijn niet meer gaan tanken en Mariposa hebben we ook niet meer gezien. De mail naar het RV Verhuurbedrijf in Las Vegas heeft Wim verstuurd. Daarna een duik genomen in het zwembad om af te koelen van de schrik! Het water was koud. Ik heb er alleen mijn voeten ingestoken. We hebben verder een rustdag gehouden. Niet meer Yosemite ingegaan, dat zou betekenen een uur heen en ook weer een uur terug. Morgen is het 170 mijl (370 km) naar San Francisco. We moeten helemaal topfit zijn. Nu even relaxen!

• 31 Juli 2014 - 08:56

Carole Lucas:

Lieve Allemaal!
    Wat een superreis! En wat super dat Brandon dit mag meemaken! Leuke verslagen elke dag! Brandon is niet zo uitgebreid op de App, dus zo blijven we op de hoogte!
    Nog veel plezier allemaal! Voorzichtig rijden:)! En vast een foede reis naar huis! We zien jullie maandag!
    Carole & Family

• 31 Juli 2014 - 13:51

Henk:

Hi there!
    Wat een gedoe allemaal om een klein ongelukje maar gelukkig
    Is het allemaal goed gekomen! Vind de reis verhalen super om te lezen!
    Veel plezier met jullie reis en ik wacht weer op een leuk verhaal;)