Camper door West-Amerika - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Camper door West-Amerika - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Camper door West-Amerika

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vrijdag 1 augustus
Vanmorgen tot 9 uur uitgeslapen. We hadden het allemaal even nodig. Daarna ontbeten en de koffers in gaan ruimen. De rest had zich al gewassen en aangekleed alleen Wim en ik waren door het ruimen nog niet zover. De jeugd vond het wel haalbaar om de ferry van 10 over half 12 te gaan halen, terwijl we om 5 voor half 12 nog weg moesten gaan lopen en ook nog kaartjes uit de automaat moesten halen. Ik zei natuurlijk dat het niet zou gaan lukken. Brandon vond dat het wel haalbaar moest zijn. En ja wel hoor, wij zaten op de boot van 11.40uur. Eerst naar de winkels gelopen. Iris en Laura wilde naar Hollister. Deze winkel konden we de vorige dag niet vinden, wat bleek hij zat in het winkelcentrum Westfield. Heel veel winkels. Ikzelf ben nog leuk geslaagd bij Express en een lekker luchtje gescoord, Light Blue van Dolce & Gabana. Daarna lekker pizza gegeten. Vooraf een lekkere salade. Daarna te voet terug naar het Ferry gebouw en van daaruit richting Pier 39. Nog wat foto's gemaakt en souvenirs gekocht. Daarna naar pier 33, het stikt hier van de piers. Om 17.55u vertrok de boot naar Alcatraz. In Nederland al kaartjes gereserveerd. Boottocht duurde 15 minuten. We kregen eerst wat leuke info over de gebouwen en de gevangenen van een gids van de Nationale Parken. Daarna kon je m.b.v. een audiotour in je gewenste taal langs alle celblokken. Heel interessant. Om 19.45uur zijn we door de winkel gelopen, Brandon heeft nog een boek gekocht. Om 20uur begon er nog een Discovery Film over Alcatraz, deze duurde 15min. Daarna weer richting de boot gelopen. Om 20.40uur de boot weer teruggenomen. Daarna richting de Starbucks voor warme chocomelk, we hadden het allemaal koud. Om 21.35uur de Ferry weer genomen en daarna naar de camping gelopen. Nog wat geruimd en daarna naar bed. We hadden allemaal hele zere voeten. Nu lekker slapen, zo moe!!!