Terugreis Amerika-Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Terugreis Amerika-Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Terugreis Amerika-Amsterdam

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

03 Augustus 2014 | Nederland, Amsterdam

Zondag 3 augustus
Vanmorgen ging de wekker om 4.15uur. Aangekleed en de laatste spulletjes in de koffer. Om 5 uur stond de taxi voor de deur. Het was gelukkig maar 20 min. naar het vliegveld. We moesten weer zelf onze boarding kaarten printen. Koffers op de Weegschaal, alleen de koffer van Brandon was te zwaar, terwijl de meiden veel meer kleding bij zich hadden. Daarna door de paspoort en bodyscan. Lekker croissantjes gegeten en naar de gate gelopen. Om 7.29uur de lucht ingegaan. Toen we bijna gingen landen was er turbulentie, waar Wim heel veel last van had. Het spuugzakje was al stand-bye, snel uit het vliegtuig. We konden een sanitaire stop houden en wat eten en drinken kopen. Daarna naar de volgende gate. Boarden begon rond 15.50u. Het vliegtuig zou vertrekken om 17.25, dat werd uiteindelijk 18.00uur. Wat bleek het vliegtuig, Boeing 767, had een lekke band, die verwisseld moest worden. Dus krik eronder, intussen lieten ze alle passagiers ook al het vliegtuig in gaan. Omdat het buiten warm was en het vliegtuig zwaar, was het grondoppervlak warm geworden en de krik doorgezakt, ze kregen hem er niet onderuit. Ze moesten het vliegtuig lichter maken om de krik eronderuit te halen. Dat duurde een half uur.
Wim heeft zich een aantal uur niet lekker gevoeld, het avondeten heeft hij overgeslagen.
In het vliegtuig een paar kleine dutjes gedaan.
Rond 7.30uur op Schiphol. Koffers kwamen rond 8 uur. Daarna naar de STA balie om nog even op de taxi te wachten. Rond half 10 in Etten-Leur. De ouders van Brandon kwamen gelijk langs om Brandon op te halen. Nog even bijgekletst. Daarna wat gegeten en even gaan liggen. Nu proberen om zo snel mogelijk weer in het ritme te komen.

We hebben een fantastische vakantie gehad. Leuke dingen meegemaakt en een klein ongelukje met de camper wat gelukkig alleen maar blikschade was. Ik heb het heel leuk gevonden om met jullie onze reisverhalen te delen. Vond het ook heel leuk om te horen dat ik al een aantal "trouwe" volgers had. Bedankt jullie allemaal!
Wij gaan zeker nog een keer terug naar een ander deel van Amerika. Er is genoeg te ontdekken.
West-Amerika is heel mooi, zo uitgestrekt met al die verschillende Nationale Parken. New-York is heel leuk om te zien, overal is het druk, altijd lawaai op straat er is veel te doen, Las Vegas is heel warm, maar wel heel leuk, schoon, de hotels hebben allemaal wel iets om te bewonderen, ben je lang mee bezig want het stikt ervan, San-Francisco is goed te vergelijken met een Europese stad, gezelligheid op straat, leuke winkels (wel veel zwervers), je voelt je snel thuis in deze stad.
Lieve groetjes,
WALIB

• 16 September 2014 - 17:18

Viola Bakker:

Hallo Anja,
    Ik ben de moeder van Nienke en las met interesse jullie reisverslag, leuk! Wij denken er over om volgend jaar ook West-Amerika te bezoeken. Ik zou je graag wat vragen stellen. Kan ik jullie gereden route op een kaart terugvinden? Wie heeft de reis voor jullie uitgestippeld (misschien wel helemaal zelf..). Heb je misschien nog kaarten/boeken die ik van je kan overnemen?
    Alvast bedankt voor je reactie.
    Vriendelijke groet,
    Viola