West-Canada - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu West-Canada - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

West-Canada

Blijf op de hoogte en volg Anja

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Clearwater

Dinsdag 18/7
We hebben maandagnacht heerlijk geslapen de eerste nacht in de camper. De nacht was wel koud. We hadden dus geen airco nodig.
Iris had nog een extra frisse nacht doordat ze het raampje van de camper per ongeluk had opengezet.
Eerst ontbeten. De brandmelder is ook gelijk uitgetest, de toast was ondanks dat heerlijk!
Rond half 10 vertrokken. We konden helaas niet de rechtstreekse weg naar onze 2e camping nemen. Bij Lillooet was een roadblock ivm de bosbranden. Dat betekende 100 km extra omrijden. Dat viel tegen, aangezien deze alternatieve weg van hele slechte kwaliteit was. Door onze goede voorbereiding waren we er al op voorbereid dat er een aantal wegen afgesloten konden zijn. Je hoopt altijd dat de weg weer open is.
We zijn aardig door elkaar geschud. De camper was nog niet schokproef ingericht, dus toen we stopten lag alles wat niet vast lag door de camper. Het leek wel een slagveld. De tweede rit ging al een stuk beter, al had Laura
bijna een hersenschudding door een rondvliegende fles Dove. Door de trilling schoot het kastje uit zichzelf open en kwam de fles eruit.
De rit was dwars door de bergen en dan gaat 100km veel langzamer dan over de snelweg. Het was wel een hele mooie route met vele uitzichtpunten. We zijn ook een paar keer gestopt voor een mooie foto.
Brandon heeft vandaag voor het eerst gereden. Hij kreeg gelijk de vuurdoop over de hobbelwegen.
Hij heeft het uitstekend gedaan!
Het uitzicht in de bergen was hele stukken erg heiig door de bosbranden. Gelukkig werd het na een tijdje toch weer helder.
Onderweg hebben we lekker gepicknickt bij een stromende beek. Iris en ik hebben onze voetjes nog even gedompeld
in het ijswater.
Laura had lekkere sandwiches gemaakt. Daarna weer verder met onze monsterrit!
Met de volgende pauze had Brandon ons nog getrakteerd op een lekker ijsje. Dat smaakte heerlijk.
Rond 19u waren we op de camping. Totaal 520 km gereden. Wat er dus 100 minder hadden kunnen zijn.
Vandaag hebben we de langste rit gehad van onze vakantie. Dat was voor ons de 3 dames een hele lange zit! En voor sommigen onder ons een lange ligdag!
De camping is heel mooi gelegen aan een zwemmeer. Hier zwemmen schildpadden volgens de brochure. Ons uitzicht vanaf de camper is recht op het meer.
Volgens de camping beheerster zitten hier wel veel muggen. Dus insmeren!
We kunnen helaas morgen niet naar Wells Gray Park. Dit is een lange tijd gesloten. Er zijn hier geen branden en dat willen ze graag zo houden.
Morgen wordt het 29 graden. Dat wordt zwemmen en relaxen.
Ook zal er nog een wasje gedaan moeten worden.
De camping beheerster zei dat er regen op komst is. De lokale bevolking zit dringend op regen te wachten zodat de rookwolken worden verdreven.
's Avonds heeft Iris gekookt. Dat smaakte heerlijk.
Na het eten gingen Laura, Brandon en Iris nog even naar de camping bar om een alcoholische drankje te nuttigen. Ze hadden geluk.
Wim en ikzelf bleven bij de camper om een bakje te drinken. Lekker buiten. We mochten daar maar kort van genieten want de muggen hadden ons al snel gevonden.
Vanavond op tijd naar bed. Het was een lange reisdag.

• 19 Juli 2017 - 18:40

John:

Ik zie dat er genoeg te beleven valt en genoeg te zien. Fijn van genieten en hopelijk dat het snachts regent.

• 19 Juli 2017 - 20:25

Viola:

Stelletje avonturiers zijn jullie! Geniet nu maar ff van de rust..

• 23 Juli 2017 - 15:15

Henk:

Heerlijk zeg!! Lekker genieten!!