Jasper - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Jasper

Blijf op de hoogte en volg Anja

22 Juli 2017 | Canada, Lake Louise

Vrijdag 21/7 en zaterdag 22/7
Hier weer een blog van ons.
We hebben 2 hele bijzondere dagen gehad. Brandon had afgesproken dat zijn vriend uit Canada ons kwam bezoeken. Brandon en Rico kennen elkaar doordat ze allebei een halfjaar in San Sebastián, Spanje, hebben gestudeerd. Sindsdien hebben ze goed contact gehouden. Rico kwam samen met een goede vriend (Adam) vanuit Edmonton gereden. Superaardige en spontane jongens! Rico is nog directer dan Annie, dus
dat zorgde al gelijk voor leuke gesprekken. Ze hadden een barbecue en heel veel boodschappen meegenomen. Onze koelkast zat al bomvol. Hoe kreeg ik dat er allemaal nog bij. Het is aardig gelukt. Rico ging gelijk de lunch klaarmaken en legde hamburgers en worstjes op de barbecue. Hij had ook zelf cake gemaakt en verse aardbeien en kersen meegenomen. Dus onze maagjes zijn goed gevuld.
Daarna zijn we met de camper naar Maligne Canyon gereden. Rico en Adam reden ook met ons mee.
Maligne Canyon is een indrukwekkende kloof waar heel veel ijswater doorheen raast. Het leek wel een wildwater baan. We zijn van boven helemaal naar beneden gelopen. Heel veel foto's gemaakt. Rico heeft ook heel veel selfies van ons allemaal gemaakt.
Daarna weer naar boven geklommen. Adam had een kortere weg, dat betekende heel veel klimmen. Bij het restaurant hebben we koffie en thee gedronken.
Daarna teruggereden naar de camping.
Op de terugweg onze eerste BEER gezien. Hij liep net langs de weg.
Het was een jonge, zwarte beer. Echt heel gaaf, dat je die nu in het wild ziet en niet in een dierentuin.
Toen we terug op de camping waren, ging Rico voor de tweede keer de barbecue aansteken.
Voor vanavond had hij zelf gemarineerde steaks. Die smaakte super lekker en mals. Ook had hij lekkere tortellini salade met garnalen zelfgemaakt. Ikzelf had nog een salade gemaakt.
Rico had ook een hele volle koelbox met bier en frisdrank meegenomen. Het was super goed verzorgd.
Rond 11u zijn Rico, Adam, Brandon, Laura en Iris naar Jasper gegaan.
Rico wilde hun het uitgaansleven laten meemaken.
Wim en ik "de oudjes" zijn naar bed gegaan. Het was een hele gezellige dag, we hebben veel gelachen en ons Engels ook weer verbeterd.

Zaterdag 22/7
Vanmorgen om kwart voor 9 precies waren Rico en Adam weer fris en fruitig op de camping.
Rico heeft ontbijt voor ons klaargemaakt. Scrambled eggs met kaas en worstjes op een broodje. Het was heerlijk. Inmiddels waren er nog 2 vrienden bijgekomen; Jonathan en Francis. Hele aardige mannen. We zijn met z'n allen naar de Jasper Tramway gegaan. Daar zijn we met de gondel naar boven gegaan. Het was nog een hele klim naar boven. Heel mooi uitzicht over Jasper National Park.
Halverwege de klim was ik helemaal buiten adem en door het hoogteverschil kreeg ik een beetje hoofdpijn. De rest is doorgegaan en ik ben op een bankje gaan zitten en mijn blog typen. Vlakbij zat een grote marmot, ze noemen hem in Canada een Whistler omdat hij fluitgeluiden maakt als hij bang is.
De marmot zat echt in een fotoshoot houding, hij was totaal niet bang voor mensen. Echt heel grappig. Met z'n allen weer naar het tramstation gelopen. Daar hebben we met z'n allen gelunched. We hebben voor het eerst Poutine gegeten. Dat is friet met kaas en jus. Best wel lekker na zo'n klim en ook weer daling.
Met de gondel weer naar beneden gegaan. Daar nog wat restjes cake van Rico gegeten en afscheid genomen van de mannen.
Rond 3u vertrokken naar Lake Louise (250km). Eerst over Highway 93 en daarna de Icefield Parkway. Hele mooie tocht met vele uitkijkpunten. We zijn een paar keer gestopt. Halverwege hebben we nog getankt en Brandon en ik hebben een spuitbus tegen de muggen gekocht. Het stikt hier van de muggen en iedereen is al aardig lekgeprikt. Overal waar bos is of water zitten muggen en laten wij daar nou ook net naartoe gaan.
We hebben vanavond niet meer zoveel gegeten. Zoveel gegeten de laatste 2 dagen. Het waren twee superdagen. Vanavond op tijd naar bed en morgen op naar Lake Louise!

• 23 Juli 2017 - 09:33

Patricia :

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken daar, geniet er maar lekker van!
    groetjes aan iedereen!

• 23 Juli 2017 - 10:21

Viola:

Wat een mooie dagen. Ik zie graag jullie foto's eens!

• 23 Juli 2017 - 15:17

Henk:

Echt leuk om dit allemaal te lezen!!

• 28 Juli 2017 - 14:21

Angelique:

Jasper zo mooi. Lake Louise is helemaal genieten.