Vancouver - Reisverslag uit Deadman Island, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Deadman Island, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Anja

15 Juli 2017 | Verenigde Staten, Deadman Island

Zaterdag 15/7
Vannacht redelijk goed geslapen. We waren zo moe dat IK zelfs de niet echt koelende, maar wel brommende airco, niet meer heb gehoord. Om 4u 's nachts waren we alledrie wakker.
Toch nog door kunnen slapen tot half 8.
Ontbeten bij Starbucks, daarna via Robson Street ( hier zitten heel veel winkels) richting Stanley Park gelopen. Bij een fietsverhuurder 2 tandems en 1 fiets gehuurd.
Voor het eerst van mijn leven op een tandem gefietst samen met Wim. Brandon en Laura gingen op de andere tandem. Iris nam de fiets.
We wilden eerst maar een uurtje alleen fietsen door het Stanley Park. Uiteindelijk hebben we een hele rondrit gemaakt en hebben we de fietsen 6 u gehuurd. Natuurlijk ook regelmatig gepauzeerd.
Het Stanley Park is 400 ha. Langs het park loopt een 8km lange seawall langs het water. Deze trail heeft een heel mooi uitzicht over de skyline van de stad. In het water zagen we nog een otter zwemmen. Brandon heeft hem vastgelegd met z'n nieuwe camera.
Highlights bekeken: de totempalen (Brockton Point), Coal Harbor gezien (van hieruit stijgen de watervliegtuigjes op)
doorgefietst langs de stranden van Vancouver. Veel Canadezen gezien omdat het zaterdag was en lekker weer. Op het strand was een beach volleybal toernooi. Veel strakke Bodies!
In de parken zag je heel veel Canadezen, lekker picknicken en barbecuen met zelf meegebrachte barbecues.
Inmiddels hadden we honger gekregen van al die luchtjes.
We konden niet gelijk iets vinden naar wens. Uiteindelijk in een klein modern zaakje terechtgekomen waar we heerlijk hebben gelunched. De eigenaren waren ook heel aardig en geïnteresseerd waar onze reis naartoe ging.
Daarna weer verder gefietst richting Kitsilano. Hier stonden heel veel grote en mooie herenhuizen.
Nog contact gehad met 2 meisjes die Lemonade verkochten. Ze begrepen mij niet helemaal. Ik wilde weten of het bron of kraanwater was omdat ik dacht dat je het kraanwater niet kon drinken. Het ene meisje ging gelijk een kan met kraanwater halen om een bekertje voor mij te vullen. Lekker misverstand. Weer eens bij mij!
Uiteindelijk kocht Brandon een bekertje. De opbrengst was voor een goed doel. Meisjes ook weer blij gemaakt.
Weer verder gefietst, iets te ver want we konden niet verder omdat er een groot muziekfestival aan de gang was. Toen weer een stukje terug.
Richting Granville Island. Daar was het heel druk. Uiteindelijk was het niet zo bijzonder.
Wel een lekker ijsje gegeten. Salted Caramel, heel lekker.
We moesten nog opschieten met terugfietsen want om 17u was de fietsenwinkel dicht. Alles weer ingeleverd en 2km teruggelopen richting ons hotel. We vonden dat we zeer sportief zijn geweest zo'n eerste dag van onze jetlag.
Het voelt alsof we er al snel aan gewend zijn omdat we gelijk zo actief zijn geweest. Daarna hadden we toch wel een dipje.
's Avonds hadden we allemaal niet zo veel honger. Daarom besloten we in de Sportsbar bij het hotel te gaan eten. Daar mochten we niet eten en drinken omdat Iris geen 19 jaar was. Dat was echt belachelijk, dat wij er ook niet mochten eten. Vol verbazing zijn we weggegaan. Ze zijn hier echt heel streng, krijgen waarschijnlijk ook hoge boetes.
Toch nog lekker gegeten bij Kingston, daar mochten we ook niet overal zomaar zitten. Weer die leeftijd waar we tegenaan liepen.
De dag toch nog leuk af kunnen sluiten bij Kingston. Nu lekker slapen.

• 16 Juli 2017 - 12:08

Debbie:

Wauw dat is gaaf zo een hele dag fietsen , hebben jullie veel gezien ....
    Dus echt streng op leeftijd ... Steef zegt anders gaat iris maar steeds aan de happy meal

• 16 Juli 2017 - 17:01

Viola:

Zo zo, lekker sportief dagje!
    Goh Iris; ben je eindelijk 18, verzinnen ze in Canada dat je 19 moet zijn! Mag je daar ook pas met je 19e "car driven"?
    Anyway, have fun!

• 17 Juli 2017 - 10:56

Janine:

Leuk om te lezen.Leuk he fietsen in een ander land.

In de parken zag je heel veel Canadezen, wat had je dan verwacht, Anja?
    Geniet ervan!