Alberta - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Alberta - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Alberta

Blijf op de hoogte en volg Anja

20 Juli 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

Donderdag 20/7
Vannacht is het gaan regenen.
Heel Canada is blij dat het eindelijk regent. Na het ontbijt hebben we alles opgeruimd en zijn we vertrokken. Nog even langs de supermarkt voor verse groenten en vlees. Toch weer een goed gevulde kar. Daar hebben wij 3 vrouwen geen moeite mee.
Daarna de camper volgetankt en op weg naar Jasper.
We hebben veel regen onderweg gehad.
Vandaag 320km gereden.
We staan 2 nachten op camping Whistler in Jasper. Dit ligt in een National Park. We staan midden in de natuur, zonder WiFi.
Nadat we de camper goed waterpas hadden gezet en Wim de wc van binnen had bekeken, zijn we te voet naar Jasper gelopen. Een mooi wandelpad van 3 km. Mooie plaatjes onderweg geschoten. Voor de zekerheid hadden we de berenspray meegenomen. Die hebben we niet nodig gehad, tot nu toe alleen nog maar veel schattige eekhoorntjes gezien. Eenmaal aangekomen in Jasper hebben we wat restaurants (op TripAdvisor) bekeken. Het werd restaurant Alba.
Daar hebben we heerlijk gegeten en gedronken. We zijn in de staat Alberta. Iris heeft geluk, hier is de leeftijd om te mogen drinken 18.
Ook is de klok een uur vooruit gezet, er is nu nog een tijdsverschil van 8u.
Met de taxi terug naar het park, die ons voor de camper heeft afgezet.
Nu allemaal uitbuiken en op tijd naar bed.

• 21 Juli 2017 - 16:32

Wendy:

Wat super leuk om iedere dag jullie reisverslag te lezen. Heel veel plezier nog.

• 21 Juli 2017 - 18:16

John:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. En er zal genoeg te zien zijn. Pas wel op voor beren met jongen. Zien er leuk uit maar zijn geen Teddy's. Hebben jullie ook al elanden gezien? Wij zijn straks benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen samen met de foto's.
    Groetjes van Petra en John en genieten.

• 21 Juli 2017 - 18:23

Marion:

Bezig bijtje maar dat is niets nieuws toch !