Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Revelstoke

Blijf op de hoogte en volg Anja

25 Juli 2017 | Canada, Revelstoke

Maandag 24/7 en dinsdag 25/7

Vandaag aan mij (Laura) de eer om het verslag van maandag en dinsdag te typen!

Zondagnacht ons eerste nachtje geslapen in Banff. Het was een koude nacht, dus toen we wakker werden voelde het als zo'n -5 graden in de camper. 'Lekker fris!' aldus onze altijd optimistische ouders. Gelukkig gingen we die ochtend iets doen om lekker op te warmen en te ontspannen: naar de Hot Springs in Banff. Mama bleef bij de camper omdat ze zich niet zo lekker voelde. Die had even de camper voor zich alleen. Papa, Brandon, Iris en ik zijn met de gratis shuttlebus via het centrum van Banff naar de Hot Springs gegaan. Toen we in het water stapten, dachten Iris en ik eerst even dat we levend gingen verbranden, zo heet was het (39 graden). Het prikte verschrikkelijk aan onze muggenbulten. Maar uiteindelijk was het erg lekker! Het zag eruit als een gewoon buitenzwembad, maar dan met mineraalwater vanuit de bergen en een mooi uitzicht. We kwamen er allemaal helemaal zen uit. Daarna hebben we ons - iets minder zen - volgegooid met MacDonalds. We waren alle 4 zo hongerig en hadden zin in zout, dus toen Brandon ons op Mac wilde trakteren konden we dat natuurlijk niet afslaan. Toen hadden Iris en ik nog zin om het centrum (de winkels) even wat beter te bekijken. Brandon ging ook gezellig mee en papa vluchtte met de bus terug naar de camper. Klein beetje geshopt en wat boodschappen gedaan. Na niet al te lang hadden we het wel gezien, aangezien het centrum van Banff eigenlijk maar 1 straat is. Later die middag hebben we bij de camper spelletjes gedaan/gelezen/geslapen etc. Toen kwam de volgende kook-uitdaging. Het werd zoete aardappel met 'smak' (een soort ham/knakworst uit blik), courgette en mais. Het was Brandons eerste ervaring met Smak. We waren het er allemaal over eens dat deze Canadese versie er wel een beetje uitzag als kattenvoer. Brandon over de smaak ervan: 'het is warm en daar houdt het mee op'. Een zeer passende omschrijving. Na de afwas weer verder gechillt. Ik heb Brandon een kleine manicure gegeven. Verder weer de gebruikelijke spelletjes gedaan: rummikub en yahtzee. Rond een uur of 1 's nachts heb ik nog even iedereen (behalve Brandon) wakker geblaft met mijn nachtelijke kriebelhoest. Daarna lekker verder geslapen.

Dinsdag 25/7
Het was weer een lekker frisse ochtend volgens sommigen van ons. Anderen moesten denken aan afvallende lichaamsdelen. Om 8 uur precies reden we vol goede moed richting Moraine Lake. Eenmaal bij de afslag toch een tegenvaller: de verkeersregelaar gebaarde dat we door moesten rijden en dus niet richting het meer mochten. 'WHY ?!' schreeuwde An wanhopig. 'Because You're too big!!' schreeuwde de verkeersregelaar terug. Oké dan. Ze vertelde wel dat we een shuttlebus konden nemen een stukje verderop. Helaas bleek dat we die bus net hadden gemist en dat de volgende pas over 2 uur ging. Wij balen. Maar gelukkig: onze redding bleek een andere shuttlebus, die vermomd was als schoolbus, met een aardige gids en buschauffeur. We konden toch nog naar het meer! Rond 10 uur waren we er uiteindelijk en we werden om 11:45 weer opgehaald. Toen we omhoog reden met de bus begrepen we waarom we niet met de camper mochten: de weg van 11 km naar Moraine Lake was supersmal, steil en bochtig.
Het meer was prachtig, precies zoals op de foto's. We hadden ook nog eens een stralend blauwe lucht. Het meer zelf heeft haar blauwe kleur te danken aan de gletsjers waaraan het ligt. 'S zomers worden deeltjes vanuit deze gletsjers meegevoerd in het water en die zorgen voor de reflectie van blauw licht in het water. Rondom het meer liepen ook superveel eekhoorntjes die totaal niet bang waren, ze kropen gewoon op mijn schoenen en bij een man verderop op zijn shirt. We zijn superblij dat we Moraine Lake hebben kunnen zien.
Rond 1u was het tijd om naar Revelstoke te vertrekken. Onze chauffeurs Papa en Brandon hebben allebei een stuk gereden.
Het was weer een mooie route in de Rocky mountains, waar ik helaas niet zoveel van heb meegekregen (want dutje en verslag typen en toen misselijkheid). De klok ging ondertussen weer een uurtje terug omdat we vanuit Alberta weer in British Colombia aan zijn gekomen. Het is lekker warm hier in Revelstoke, toen we aankwamen zo'n 27 graden. De camper ligt aan een zwemmeertje waar Brandon, Iris en ik nog even aan hebben gelegen. Ouders hebben de was gedaan en gekletst met een Frans stel dat goed Engels sprak. 'S avonds hebben we pannekoeken gebakken (ik het beslag, Brandon het bakwerk). Na een paar misbaksels en melk geleend te hebben bij Nederlanders een paar campers verderop is het toch nog wat geworden. Straks weer lekker slapen en morgen weer een reisdag richting Osyoos. We zijn allemaal moe. Ik geef het stokje van het verslag door aan...

• 26 Juli 2017 - 08:51

John:

Een mooi verslag Laura, het is leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Ome Hans en ik hebben in 1996 ook zo genoten van de reis door hetzelfde gebied. Geniet er nog maar van en wij zijn benieuwd naar de mooie foto's.

• 26 Juli 2017 - 09:32

Viola:

Schrijftalentje, die Laura!

• 26 Juli 2017 - 15:51

Jolanda:

leuk hoor, elke dag lezen we jullie uitgebreide verslag en zien het bijna voor ons hoe Annie lekker aan het kletsen is en het geregel met het eten, iedereen draagt zijn/haar steentje bij. Geniet er maar van dan zullen wij jullie volgen. Dikke knuffel van ons