Seattle 3e dag - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Seattle 3e dag - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Seattle 3e dag

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 Juli 2017 | Verenigde Staten, Portland

Vandaag de eer aan Brandon om een verslagje te schrijven over onze belevenissen.

De derde en laatste dag in Seattle! Zoals te lezen in het vorige verslag was het een erg drukke en uitputtende dag gisteren. Dat zorgde ervoor dat iedereen relatief laat wakker werd (zelfs Wim bleef later dan 7 uur in bed liggen, en da's zeldzaam. Vandaag was het tijd om naar de Boeing fabriek in Everett te gaan. Het was slechts een halfuurtje rijden van de camping en omdat het begrip taxi niet helemaal is doorgekomen hier (er rijden letterlijk 2 taxi's rond die altijd vol zijn) hebben we de camper klaargemaakt om te rijden. Eenmaal in Everett aangekomen was het erg indrukwekkend om te zien hoe groot het complex is. Wat vooral opvalt is het enorme overdekte gebouw naast de landingsbaan. Hier worden de 747, 767, 777 en 787 Dreamliner geproduceerd en getest. Laten we maar hopen dat het goed gebeurt, want een vriend van Rod (campingbuurman) is testpiloot en scheen enorm veel te drinken. De tour zelf begint met een presentatie (lees: reclamefilmpje) en gaat daarna met een bus naar de hallen. Hier wordt uitgelegd hoe alle onderdelen worden gemaakt en uiteindelijk een vliegtuig vormen. Zo wist Eric te vertellen dat er per maand 12 Dreamliners in Everett gemaakt worden! Dat is erg knap, aangezien we een medewerker zagen die behoorlijk aan het niksen was. Buiten de hal stonden alle toestellen opgesteld die klaar en geverfd waren. Daar zagen we ook het nieuwste KLM-toestel die klaar stond om te vertrekken naar Amsterdam. Heel indrukwekkend. De rondleiding was leuk opgezet en vooral erg Amerikaans. Overdreven en overenthousiast zijn een goede omschrijving, maar onze tourleider Eric deed het erg leuk. Gezien zijn postuur paste hij ironisch genoeg zelf niet in een vliegtuigstoel. Hij was vooral een man van de feitjes, die eigenlijk alleen Brandon kon waarderen. Voor de rest praatte hij heel snel en was het gewoon een mooi verhaal. Na de tour zijn we gaan eten bij Five Guys. Dit is een heel speciaal hamburgerrestaurant waar een geheim menu is en alles vers wordt gemaakt. Het was heel erg lekker, maar ook heel veel. We verlieten de zaak allemaal een paar kilo zwaarder. Daarna hebben we Wim en Iris afgezet met de camper in Seattle. Dit was nog een hele uitdaging om 10 meter aan camper door de stad te manoeuvreren. De overgebleven seniorengroep is teruggegaan naar de camping. Daar heeft Annie de was gedaan (dit neemt ze erg serieus) en heeft Laura geluierd (of het in ieder geval geprobeerd). Brandon zat daar ergens tussen. Wim en Iris hebben in Seattle een popmuseum bezocht en de rest van de stad verkend. Ze kwamen rond een uur of half 9 terug, waarna er nog steeds niet meer in ging dan een soepje. Genoeg gegeten voor Five Days vandaag. 's Nachts dachten we te genieten van een goede slaap, maar die werd bruut verstoord. De buren op de camping werden ondervraagd door de politie. Brandon en Annie hebben geprobeerd mee te luisteren, maar dat was erg moeilijk. Later arriveerde ook de Ambulance. Wat er precies gaande was, was voor ons niet helemaal duidelijk. (Bijna) iedereen werd er in ieder geval wakker van. Behalve Iris, die werd de volgende ochtend wakker terwijl ze van niks wist....

• 31 Juli 2017 - 10:02

Viola:

Wat zien jullie veel zeg, en wat maken jullie allemaal mee op die campings!!