Portland - Reisverslag uit Lemon Island, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Portland - Reisverslag uit Lemon Island, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Portland

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 Juli 2017 | Canada, Lemon Island

Zondag 30 juli
De planning was om vanmorgen om 9u te vertrekken. Dat werd iets later, door de onrustige nacht.
Rond half 10 vertrokken. We hadden nog een briefje op de motorhome van Marvin en Kathy geplakt, om ze te bedanken voor hun deskundig advies ivm de camper. We hadden alleen ducktape. Brandon heeft het op een handvat geplakt, anders zou de lak meekomen. Dat zou zonde zijn van Marvin's motorhome. (Marvin zei trouwens dat je voor het geld van wat de motorhome kostte, een huis kan kopen.) Zo gaat dat in Amerika en Canada.
Onze reis ging vandaag naar Portland.
De dames Magielse vielen al redelijk snel in een diepe slaap door slaapgebrek.
Daardoor kon chauffeur Wim nog iets langer doorrijden.
Halverwege gestopt bij Starbucks. Na ruim 2 weken reizen is de pompoen cake Hot!
Vandaag niet naar een camping.
We slapen in een hotel. Iedereen heeft behoefte aan wat meer ruimte, een echte badkamer en een kingsize bed.
Dus 3 kamers geboekt, in het airporthotel in Portland. Ook Iris kreeg een eigen kamer.
Na een klein middagdutje zijn we om 16.15u door de taxi naar het centrum van Portland gebracht. Het was snikheet in de stad. Een zwerver vroeg ons om geld. Dat gaven wij hem niet gelijk. Eerst mocht hij ons de weg wijzen naar leuke eettentjes. Daarna kreeg hij 3 dollar. Op een terras van een sushi-tent, wat gedronken. Lekkere sojaboontjes gegeten. Naar het water gelopen. Daar was een heel groot bierfeest. We kregen allemaal een roze polsbandje behalve Iris, ik moest voor haar tekenen dat ze geen alcohol mocht nuttigen. Toen we over het terrein liepen stond er overal out of tap. Bier was op!
Teruggelopen naar de restaurantjes en heerlijk gegeten bij Zeus Bar.
Om 21.15u hadden we dezelfde taxi als 's middags. Mike de taxichauffeur en zijn bijrijder maakte er nog een gezellig ritje van. Ed Sheeran werd opgezet, volumeknop werd luider gezet. Met z'n allen mee kunnen zingen. We waren veel te snel weer bij ons hotel. Nu nog even uitbuiken en dan slapen in ons megabed.