San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Zaterdag 2 augustus
Vanmorgen om 7 uur uit bed. Vannacht kou geleden en niet lekker geslapen. Alles opgeruimd en vertrokken. Eerst over de "Golden Gate Bridge" gereden, die verhuld was in de mist. Daarna richting de camperverhuurder, gelegen in San Leandro, buiten de stad. We kwamen door een semi-ghetto wijk. Wij "de Magielsetjes" met de camper door een soort ghetto-wijk. Zien jullie het voor je! Net voor het camperbedrijf hebben we de tank volgegooid. Dit keer zonder ongelukjes! Alle spullen uit de camper gehaald, dat zou nog een leuke uitdaging worden om alles weer in de koffers te krijgen! Er ging eerst een medewerker de camper aan de binnen- en buitenkant bekijken. De schade werd ook gelijk verrekend. Het is goed, dat we een camperverzekering hebben afgesloten. We hadden geluk dat we voor de tijd dat we er moesten zijn aanwezig waren, want er kwamen steeds meer campers aanrijden. In totaal duurde het denk ik, een klein uurtje voordat we weg konden. Afscheid genomen van "Alberta". Een Duitse toerist, Angela Merkel (maar dan wat dikker) begon een heel verhaal af te steken tegen Wim over hun reis van 3 maanden. Ze deed dat in een Duits dialect, dus niet alles was te verstaan. Wim had daar niet zo veel zin in en probeerde snel van haar af te komen. De verhuurder bracht iedereen naar het vliegveld, maar omdat wij 20 min. van het vliegveld een hotel hadden gereserveerd, was dat niet handig. De medewerkster van het verhuurstation belde voor ons naar een taxi-bedrijf. 15 minuten later kwam er een AirPort taxi aanrijden. De wagen werd bestuurd door een Fakir, we noemden hem "Punjabi". Zijn taxi was helemaal in stijl ingericht. Op het dashboard lagen rode kleedjes, met gaten waar de ventilatoren zaten. Waar koop je zulke kleedjes of zou zijn vrouw het voor hem hebben gemaakt, vroegen wij ons af. De bekleding was rood/goud met kussentjes. Alle koffers, tassen en kleinere tasjes achterin gezet. Punjabi schrok van de hoeveelheid. Op naar het hotel. Autorijden kon Punjabi niet, hij gaf gas en dan liet hij het gas weer heel snel los. Wij vroegen ons af of hij een vertraagde vorm van Parkinson had. En dat zo heel de tijd. Ik werd er gek van! Gelukkig hadden Wim en Laura een pilletje ingenomen, anders had Punjabi nog wat op te ruimen! Punjabi hoorde volgens ons meer thuis in de Efteling i.p.v. taxichauffeur in San Francisco. Afin na 25 min. waren we bij het hotel, Sofitel Bay Resort, een heel mooi hotel. De Bell Boy stond al klaar, nou ja Boy, hij was al 60+. Alle koffers en tassen en alle andere zooi op zijn karretje gegooid. We hebben Punjabi betaald en namen afscheid van hem. Zeer markant figuur. Omdat de kamers nog niet klaar waren, moest de kar in de lobby blijven staan. Het was intussen 6 voor 11 en er kon tot 11uur ontbeten worden. Dus dat maar eens gaan doen. Daarna in de lobby gewacht tot de eerste kamer klaar was. Nog een behoorlijk lange tijd moeten wachten totdat de eerste kamer klaar was. De "op leeftijd" Bell Boy bracht puffend alles naar boven. Ik had hem beneden al 5 dollar gegeven, weet niet of hij het al weer vergeten was. Alle koffers opnieuw ingepakt want er zaten nogal wat spullen in aparte tasjes. Een hele klus. De jeugd ging aan het zwembad liggen. De tweede kamer was pas na 15.00uur gereed. Wij hadden kamer 817 en de jeugd had kamer 816, recht tegenover ons. Inpakken ging redelijk vlot. Nu maar hopen dat we niet over de 23kg p.p. gaan! Na het inpakken eerst eens gebruik gemaakt van de stortdouche in de badkamer. Zoiets zou ik thuis ook wel willen! Echt super! Nu uitrusten voor de reis die gaat komen. We vliegen zondagochtend om 7.29u vanaf San Francisco naar Washington Vluchtnr. UA 1168. De vlucht duurt 5.10u, maar omdat het daar 3 uur later is, komen we aan rond 15.39u. Dan overstappen en vliegen we rond 17.25uur, Vluchtnr. UA946 naar Amsterdam. Deze vlucht duurt 7.50u, maar omdat het 6 uur later is in Nederland, komen we maandagochtend rond 7.15u aan op Schiphol. Voor ons gevoel is het dan nacht! Dus nu nog maar even rusten voor deze lange reis! Straks lekker eten in het restaurant van het hotel. Morgenochtend om 5 uur komt de taxi. Tot later!

• 03 Augustus 2014 - 18:21

Dorien:

Hey Nicht,

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Wel balen met de camper, maar gelukkig is dit goed afgelopen.

Een hele goede en veilige terugreis en tot snel!

Liefs,

Dorien

• 03 Augustus 2014 - 19:21

Elly Van Rijckevorsel:

Hoi Wim, Anja, Laura en Brandon en Iris,

Leuk om de blogs van Anja te lezen, wat hebben jullie veel gezien en gedaan , samen als gezin geweldig!
    Nu weer terug naar het leven van alle dag, maar met herinneringen om nooit meer te vergeten.

groet Elly