Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Camper door West-Amerika

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, Visalia

Zondag 27 juli
Vanmorgen om half 10 wakker. We hadden het allemaal nodig om even bij te slapen.
Daarna naar beneden om te ontbijten bij Pyramid Café. Heerlijke pancakes gegeten. Na het eten weer terug naar boven gegaan. De jeugd is naar het zwembad gegaan en Wim en ik naar de tentoonstelling BODIES en TITANIC The Artifact Exhibition. Deze tentoonstellingen waren in het megahotel Luxor.
BODIES is een tentoonstelling waarvoor lichamen en organen van mensen zijn gebruikt en geprepareerd. Het is een hele interessante tentoonstelling. Dit is zeker een aanrader om naartoe te gaan. Je biologielessen komen ook weer goed van pas! Daarna een bakje gedronken bij Starbucks en de Free WiFi benut. Alle contacten bijgewerkt en de blog van zaterdag geplaatst. Daarna naar de voorstelling van de Titanic. Heel mooi opgesteld. Voordat je naar binnen gaat, krijg je een kaart met de naam van een passagier en wordt je een goede vaart gewenst. Je ziet de dekken van de verschillende klassen, borden, kopjes etc. die zijn gevonden op de zeebodem. In 1994 hebben ze een los stuk van de Titanic ontdekt, in 1996 hebben ze het stuk van het schip naar boven proberen te halen, dat is toen mislukt, in 1998 hebben ze het weer geprobeerd en toen is het gelukt. In 2008 is het naar het hotel Luxor vervoerd en daar wordt het nu 10 jaar tentoongesteld. Aan het einde van de tentoonstelling zie je alle namen van alle mensen die zijn verdronken en die de ramp hebben overleefd. Je kon een naam zoeken van de persoon die op jouw kaartje stond. Daarna het shopping gedeelte van het hotel Mandala Bay ingelopen. Gestrand bij een atelier van Peter Lik. Hij maakt super mooie foto's van de natuur. De foto's worden heel speciaal afgedrukt waardoor je altijd licht op de foto hebt. Wij vonden de foto's super mooi en zagen er al een bij ons in de woonkamer hangen. Bijna een uur daar gezeten. Allerlei foto's gezien. Een leuke jongeman heeft alle tijd aan ons besteed. We vonden de foto van de Grand Canyon heel gaaf, totdat we bij het kostenplaatje kwamen. Deze foto kostte $ 17.500,-
Dit was niet wat wij in gedachte hadden!!!!! De andere kostte $ 12.500,- en de goedkoopste was $ 4.700,- We hebben de jongeman bedankt voor zijn tijd en zijn heeeel snel vertrokken! Peter Lik zit waarschijnlijk ergens op de Bahama's te rentenieren!! 's Avonds heel lekker gegeten in een restaurant in het hotel "Rice". Laura had sushi, Wim en Brandon biefstuk, Iris kip met groenten en ik had noedels met garnalen en varkensvlees. Het was heerlijk. Daarna een taxi genomen naar het hotel The Venetian. Dat wilde we ook nog graag aan de binnenkant zien. Immens groot hotel, met jawel een klein riviertje waar gondels op varen met langs de kade winkels en restaurants. Nog een lekker duur Italiaans ijsje genuttigd bij een ijssalon en daarna weer de weg naar buiten gezocht, wat altijd een hele klus is, en met de taxi weer terug naar ons hotel. We waren weer heel moe van deze dag. Lekker gaan slapen.

• 29 Juli 2014 - 18:35

Hans Magielse:

Nou dat waren zeker lik op stuk prijzen... (hahahahahaha....) ;-)

Nog heel veel plezier!!!!

Groetjes,

Hans