Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Camper door West-Amerika

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Dinsdag 29 juli
Vanmorgen om 8 uur wakker. Alles opgeruimd en vertrokken richting Sequoia National Park. Een snel ontbijt genomen. In het plaatsje Cutler, bij de Mac Donalds een bakje gedronken. Op het bord stond 3 Hot Cakes (pancakes) dus ik bestelde 3 Hotcakes. Wij namen de bestelling mee naar onze plaats. Met z'n 3-en namen we er eentje. Komen ze even later nog 2x3 pancakes brengen, die had ik dus besteld. Spraakverwarring! In de koelkast gezet en later opgegeten. Wim had een kortere weg op de kaart gezien, die niet zo kronkelde. Dit bleek toch een langere route te zijn. Uiteindelijk waren we 1,5 uur later aan het begin van het Nationale Park. Toen moesten we nog 30 mijl rijden om bij de grootste en oudste boom ter wereld te komen, de General Sherman Tree. Deze weg er naartoe zat vol met bochten. We waren blij dat we er uiteindelijk waren. Met de shuttlebus naar de boom. Ik vond het heel gaaf om eindelijk deze boom in het echt te zien. De jeugd daarentegen vond de grootte van de boom tegenvallen. Brandon had hem vroeger op zijn dvd's van Bassie&Adriaan gezien en toen leek hij veel groter. We zijn in de rij gaan staan, dat ging heel snel, om een foto van ons vijven te laten maken. Daarna teruggelopen naar de RV parking. Dat was het idee van Brandon. Dit bleek nog een hele klim. Teruggereden met de camper, weer 30 mijl naar het begin van het park en toen nog een heel eind om weer van de berg af te komen. Hè, hè eindelijk van de berg af en toen moesten we nog 160 mijl om naar de camping in Mariposa te komen. We kwamen onderweg heel veel fruitbomen tegen (California), ergens bij een kraampje hele grote nectarines en pruimen gekocht. Nog een praatje met de verkoper gemaakt. Ik zei tegen hem dat ik helemaal uit Holland kwam om bij hem fruit te kopen. Hij vroeg waar we allemaal al geweest waren. Hij zei dat we al een hele reis achter decorum hadden. Ik zei dat als we weer thuis zijn, gaan uitrusten van deze reis. Daarna bij Wendy's (een hamburgerketen) ons avondeten genuttigd. Daarna weer snel doorgereden. Rond half 8 in Mariposa. Omdat we bijna niks meer te eten hadden, moesten we ook nog op zoek naar een supermarkt. De eerste, de beste Grocery in Mariposa binnengegaan. Alleen hadden ze geen brood, zuivel en groenten. De eigenaar van deze winkel had nog een winkel in Town, The Pioneer Market. Dus wij op zoek naar deze Market. We konden hem natuurlijk weer niet vinden en kwamen bij een Pharmacie terecht waar ze ook levensmiddelen verkochten maar weer geen zuivel, brood en groenten. De verkoopster zei dat we naar The Pioneer Market moesten, daar verkochten ze alles wat wij zochten. Er was zelfs een behulpzame Amerikaan in de winkel, die meneer wilde zelfs voor ons met z'n auto voorop rijden om ons naar The Pioneer Market te brengen. Dus uiteindelijk The Pioneer Market gevonden. En jawel ze hadden wat wij zochten. 3 supermarkten gehad in 3/4 uur. Weer verder gereden en eindelijk was daar de camping, gelegen ver van het dorp Mariposa, gelegen in de bossen, The Midpines, In de campingwinkel hadden ze niet veel, dus wij blij dat we alles al gekocht hadden in 3 supermarkten in Mariposa. Het was de eerste keer dat we in het donker op een camping aankwamen. Wim en Brandon hebben alles aangesloten en daarna hebben we een bakje gedronken en is de jeugd gaan douchen en daarna gaan Yahtzee-en! Morgen hebben we een halve rustdag. Eerst moet er dringend gewassen worden. Daarna zien we wel wat we gaan doen. De temperatuur is hier heel hoog, 40+ Ik verlang nu al heel erg naar San Francisco. Daar is het lekker koel, 25graden. Nu dadelijk slapen. We zijn allemaal moe. To be continued........