Kalaloch en Forks - Reisverslag uit Wasankaris Mobile Home Park, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Kalaloch en Forks - Reisverslag uit Wasankaris Mobile Home Park, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Kalaloch en Forks

Blijf op de hoogte en volg Anja

02 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Wasankaris Mobile Home Park

Bedankt pap voor het leuke verslagje. Vandaag weer de beurt aan de een-na-jongste (zombie) Laura.

Gisteravond hebben we lekker gegeten bij Emily's: een restaurant bij een hotel en jawel, een casino! Omdat we een halfuurtje moesten wachten tot we een tafel kregen, konden Brandon en ik het niet laten om een kijkje te gaan nemen. Resultaat: een winst van 39 dollar (op een inzet van 11). Niet slecht voor 2 beginners. We besloten om die winst aan de pot voor het etentje te doneren. Daarmee konden we toch weer 1,5 hoofdgerecht bekostigen. Het eten en drinken bij Emily's liet wat lang op zich wachten, omdat de casinogasten ook gevoed en beschonken moesten worden vanuit dezelfde bar/het restaurant. Maar gelukkig was het eten erg lekker.

Vanochtend hadden we weer een wat langzame start, maar dit keer stond het dan ook op de planning om rustig aan te doen. Net voordat we weg wilden rijden kwam onze overbuurman van de camping vertellen dat er een verdwaald hert over de camping huppelde, dat moesten we even gaan zien. Het was een echte sierlijke Bambi.

Rond 11u vertrokken we richting Kalaloch, waar we een camping hadden geboekt midden in een soort regenwoud, direct aan het strand. Een mooie camping, maar toch met iets te weinig voorzieningen voor ons luxepaardjes (zo'n beetje iedereen behalve papa). Bovendien werden we al gelijk weer aangevallen door honderden bloeddorstige muggen. Na onze lunch en een korte strandwandeling met z'n allen hebben Brandon en ik geregeld dat we bij een camping in Forks terecht konden. Dit is het dorpje bekend van de 'Twilight' boeken en films. Morgenochtend zullen we er iets meer van gaan zien. Het was hier vanmiddag een 'lekker frisse' 37 graden! We hebben het dus maar rustig aan gedaan. Papa heeft eventjes de binnenkant van zijn ogen bekeken en mama was in haar nopjes omdat ze de was weer kon doen. Iris, Brandon en ik hebben nog beerpong gespeeld. Daarvoor waren we even in de plaatselijke supermarkt waar iedereen óf oorlogsveteraan, óf Trumpfan was (of allebei). In ieder geval is het een patriottistische bedoening hier in Forks.

Op dit moment zitten we aan ons tweede kampvuurtje met marshmallows en Ben & Jerry's. Morgenochtend vertrekken we naar Port Angeles om de ferry te pakken terug naar Canada. We gaan 2 nachtjes slapen op een camping in Victoria op Vancouver Island. Nog 4 daagjes te gaan en dan zit ons avontuur er alweer op!

• 03 Augustus 2017 - 12:37

Michiel:

Leuk verslag Laura!
    Slim om na casino winst te stoppen.
    En interessant om eens te zien hoe de mensen daar over USA en Trump denken.