Victoria - Reisverslag uit View Royal, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit View Royal, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Victoria

Blijf op de hoogte en volg Anja

03 Augustus 2017 | Canada, View Royal

Donderdag 3 augustus
Vandaag schrijf ik (Annie) de blog weer.
Gisteravond hadden Brandon en Wim nog een vuur gemaakt met het overgebleven hout. Dat was snel op. Omdat we een bijl bij hadden, besloot Brandon om wat hout bij de buurman te hakken. De buurman was hier niet van gediend en stak zijn hoofd uit zijn motorhome. Wij lachte vriendelijk terug naar hem. We wilden daarna zijn picknick bank opofferen. Deze was zo verweerd en zou lekker branden. Dat zou nog uren branden, en we wilden toch niet te laat naar bed. Toen maar marshmallows gaan roosteren met een vork. We hadden niets anders.
Vanmorgen om kwart voor 10 vertrokken vanuit het veel te hete Forks. (Annie was heel blij)
We hebben in 3 weken zo veel verschillende temperaturen gehad. Van afgevroren lichaamsdelen tot gesmolten hersenen.
Op tijd (!) dus vertrokken naar de pont in Port Angeles. We varen naar Vancouver Island en hebben een camping in Victoria.
Nadat we onze gereserveerde tickets hadden betaald en de camper in de rij hadden gezet, zijn we naar onze vertrouwde Starbucks gelopen voor warme koffie, ijskoffie, ijsthee bananen en pompoenbrood.(Dat wordt afkicken als we terug zijn) We moesten nog een steile trap op om er te komen. Halverwege de trap zaten 3 zwervers en die hadden een heel leuk uitzicht. Een paar billen die onder een rokje uitkwamen. Hadden die toch ook weer een goede dag!
Teruggelopen en in de camper gaan zitten, totdat we de pont op mochten. De overtocht duurde een uur. Eerst stonden Wim en ik op het voorste dek, dat voelde toch niet zo goed. We zijn buiten aan de zijkant gaan zitten en dat ging een stuk beter. (Gelukkig niet zeeziek geworden)
In de verte zagen we nog een aantal dolfijnen. Altijd leuk!
In Victoria door de douane. De groene formulieren die in ons paspoort waren geniet, werden er weer uitgehaald. Je moet hier wel op letten: als het niet gebeurt en het blijft in je paspoort zitten, dan komt Trump je halen. En geloof me, die enge oranje man laat je liever aan de andere kant van de oceaan.
Naar onze laatste camping gereden, de 12e.
Het is een grote RV parking met heel veel WIFI palen in onze buurt. Altijd handig!
We hadden nog niet gegeten, dus Laura maakte heerlijke sandwiches.
Daarna de bus naar Victoria genomen.
Victoria is een hele mooie, drukke stad met heel veel bloemen. Iris vindt dat het op Disneyland lijkt.
Naar het paleis van koningin Victoria gelopen en vanuit daar naar de jachthaven en de terrasjes.
Forks was heel broeierig en warm, Victoria was heel plakkerig.
Dus maar snel op een te warm terras gaan zitten, Annie zat weer te zeuren dat ze te veel in de zon zat. Laura bood gelukkig haar plekje aan. Nog nacho's gegeten en daarna richting een, door Iris uitgekozen restaurant. Het eerste was overvol, toch maar weer doorgelopen. Het tweede was een flink stuk lopen. Het was de moeite waard. Heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant.
Wim ging als eerste richting de toilet en wist te vertellen dat het een hele grote wc was en dat er een fauteuil in stond. Brandon had dat niet gezien.
Wat bleek Wim was naar de dames wc geweest. Op de deur stond Donne. En Wim dacht aan Don Juan. Het blijft vreemd dat er een fauteuil in de dames wc staat. Wanneer zou je daar in gaan zitten, als er maar 1 wc is en er een hele rij staat te wachten. Heel apart!
Rond half 10 teruggelopen, lekker afgekoeld.
In het centrum waren heel veel lichtjes, gebouwen zijn mooi versierd. Je krijgt er een Disney gevoel van.
Richting bus gelopen. Nog even moeten sprinten want de bus kwam er al aan. Dus mijn tiramisu zat gelijk een verdieping hoger.
Nu allemaal een snelle douche en dan lekker gaan slapen.
Het was weer een enerverende dag.

• 04 Augustus 2017 - 10:12

Viola:

Wat een belevenissen allemaal. Geniet nog van de laatste dagen!

• 05 Augustus 2017 - 07:24

Marion:

Geniet nog van jullie laatste dagen! Zal inderdaad afkicken worden wanneer he weer terug bent.