Vancouver - Reisverslag uit Deadman Island, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Deadman Island, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Anja

05 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Deadman Island

Zaterdag 5 augustus
Vanmorgen ging om 6.45u de wekker. Het duurde toch nog een uur voordat iedereen zover was en we konden vertrekken. Gelukkig was het niet zo heel ver naar de Swartz Bay Terminal Ferries. We vaarden over naar Tswassen Terminal in Vancouver.
Het was een grote Ferry, met jawel Starbucks aan boord, een souvenirswinkel en gokautomaten.
Wij hielden het bij Starbucks. De tocht duurde 1,5 uur.
Daarna gingen we naar Vancouver Langly om de camper in te leveren. De TomTom gaf een route aan, over een hele hobbelige weg. Dus we zijn weer flink doorelkaar geschud. Alle tassen en koffers lagen weer verspreid door de camper.
Om precies 1 voor 12 waren we bij de RV Rental. Deze moest voor 12 ingeleverd worden. Annie zat al in de stress! Brandon niet!
Een paar weken geleden kochten we beerspray op de parkeerplaats bij de RV verhuurder, van een toeriste die weer naar huis ging. Omdat we onwetend waren en dachten dat we deze echt weleens nodig zouden hebben, betaalden we haar 30 dollar. Zij had er 40 dollar voor betaald. Vandaag probeerde ik het zelfde kunstje, wat helaas niet lukte omdat de medewerkster van de RV verhuurder mijn deal verpestte doordat ze zei dat er een hele bak met beerspray binnen stond, die je gratis kon meenemen. Grom!
Omdat ik toch van mijn spray af wilde, heb ik het gratis weggegeven aan een Duits stel. Zij waren er heel blij mee en bedankte me hartelijk.
De camper ingeleverd en daarna werd er een taxi voor ons geregeld.
De taxichauffeur was een man van weinig woorden. De rit duurde 45 minuten en hij zei of vroeg helemaal niks. Op het laatst vroeg hij aan Wim of we vanavond nog iets gingen doen. Wim zei dat we geen plannen hadden. Daarop zei de taxichauffeur dat er vanavond om 22u vuurwerk wordt afgestoken bij English Bay. Goede tip!
We zijn trouwens met gevaar voor eigen leven in de taxi gestapt.
De remmen van de taxi waren flink aan vervanging toe. Iedere keer als hij remde voor een stoplicht (en dat waren er nogal een aantal) maakte zijn remmen zoveel lawaai. Het geluid was hetzelfde als een oude wasmachine (bovenlader) die moet gaan centrifugeren. Ik was blij dat we er waren.
Ingecheckt in het hotel. Daarna richting de stad voor een broodje. Inmiddels was het half 3. Brandon en ik namen een Japadog (als je die niet hebt gegeten in Vancouver, ben je daar niet geweest ome Ted) de rest ging naar de Mac Donalds.
Vanuit daar richting de haven gelopen. Brandon en Iris hadden om half 5 een vlucht met een watervliegtuigje geboekt. Wim, Laura en ik keken vanaf de kant. Dat vonden wij al genoeg.
Ook boven Vancouver hingen inmiddels rookwolken van de bosbranden. Deze vlucht werd in eerste instantie ingekort van 20 minuten naar 10 minuten. Uiteindelijk hebben ze toch langer dan 10 minuten gevlogen. Brandon mocht naast de piloot zitten. Iris had het juiste nummer geraden maar heeft haar plaats aan Brandon gegeven. Goed gedaan!
Het uitzicht was uiteindelijk toch nog heel goed en ze vonden het heel leuk om in een watervliegtuigje te zitten. Op een terrasje nagekletst over de vlucht en onze geweldige vakantie.
Laatste avond heerlijk gegeten in restaurant The Keg.

• 06 Augustus 2017 - 07:33

Marion:

Aan alle mooie dingen komen weer n eind. Nog even genieten van de laatste dagen. Ik zie je weer in Nederland!
    Veilige vlucht alvast x

• 06 Augustus 2017 - 12:34

Carole Lucas:

We hebben ontzettend genoten van de dagelijkse reisverslagen. Zo ben je er eigenlijk ook een beetje bij! Een hele goeie terugreis en tot maandag! Happy landings!

• 06 Augustus 2017 - 17:43

Viola:

Zal het gaan missen, die verhaaltjes bij het ontbijt....
    Wanneer die beerspray een beer om kan leggen zal het ook wel lukken bij pluimvee. Heb al een exemplaar in gedachten....
    Goede terugvlucht!

• 06 Augustus 2017 - 22:35

Debbie:

Jullie reisverslagen allemaal gelezen na onze vakantie ....jullie hebben echt genoten vlgs mij!
    We zien elkaar snel en goede vlucht x