Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Camper door West-Amerika

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, Kayenta

Donderdag 24 juli
Vannacht allemaal lekker geslapen. Airco op vol en de oordopjes in. Om 8 uur wakker. Al weer lekker warm. Ontbeten aan de picknicktafel in de volle zon, dus dat was een snel ontbijt. De picknicktafel stond vast in de grond, dus konden we hem helaas niet verplaatsen naar de schaduw. Daarna alles opgeruimd en vertrokken naar Monument Valley. We zitten weer in een andere tijdzone dus de klok kan weer een uur vooruit. Nu nog maar 8 uur verschil met het thuisfront. Gisteravond om 11 uur nog even gepraat, via Facebook, met Anja D. Zij kwam net uit bed en wij moesten nog naar bed. Heel apart. Bij Kayenta getankt en wat gedronken bij Mac Donalds. Gelijk gebruik gemaakt van de Free WiFi. Daarna naar de camping Gouldings. We hebben even overlegd of we hier zouden blijven. We konden ook nog doorrijden richting de Grand Canyon. Toch besloten om hier te blijven. De temperatuur is hier een stuk aangenamer dan in Page, niet zo drukkend warm. Je zit hier ook wat hoger. Verder heb je hier alle faciliteiten op de camping, er moest weer een wasje gedaan worden. We hebben een mooie plaats. Eerst dus 2 wassen gedraaid en de droger aangezet. Nog gesproken met een vrouw uit Oostenrijk. Haar man en 3 kids waren al 3 weken in Amerika. Ik was heel verbaasd dat ze niets had meegekregen van het vliegtuigongeluk in de Oekranie. Ze schrok er behoorlijk van. We hebben er nog een tijdje over doorgepraat. Teruggelopen naar de camper. Alles weer opgeruimd. Daarna met de camper op weg naar Mexican Hat, dit is een berg die een Mexicaanse hoed als top heeft. We zijn over de beroemde highway 163 er naartoe gereden. De berg stelde niet zo veel voor. We hebben wel hele mooie foto's op de highway 163 gemaakt. Er kwamen op dat moment geen auto's langs. Daarna weer terug gereden naar de Gouldings Lodge, daar heerlijk gegeten. Voor het eerst Freybread op. Dit is heel luchtig brood, een specialiteit van de Navajo Indianen. De Lodge is wat hoger gelegen, ook daar nog mooie foto's geschoten. Teruggereden naar de camping. Wim heeft alles weer aangesloten met hulp van Brandon. Gelukkig koelde het hier behoorlijk af. Dus de airco hoeft niet aan. Dat is heerlijk! Even een nachtje zonder lawaai. Nu nog even wat drinken buiten en daarna lekker in ons mandje met een fris windje van buiten.

• 26 Juli 2014 - 16:09

Michiel & Wendy:

Hoi Anja,

Eindelijk heb ik eens de gelegenheid om je reisverslagen te lezen. (Vandaag terug van fijne vakantie in Italië)
    Humor! Camper niet meer terugvinden op een aardedonkere camping, douchen, eten en lawaaiige airco.
    Alle bekende grappen. Jullie zijn inmiddels ervaren campervolk.
    Dat wordt wennen als je weer terug bent - hier in NL eten we een sandwich zonder een zakje chips erbij, parkeerplaatsen zijn plots de helft gekrompen en de benzine een paar keer duurder.
    Dus eeh - geniet er nog maar even van daar !

Groeten Michiel Wendy Lennard Laurens