Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Camper door West-Amerika - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Camper door West-Amerika

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vrijdag 25 juli
Vanmorgen om kwart over 9 vertrokken vanuit Monument Valley. Iedereen weer uitgerust en fris voor de reis naar de Grand Canyon. Onderweg gestopt bij Tonalea, daar gestopt bij de 2 rotsen naast de weg in de vorm van olifanten poten. Er stonden ook 2 kraampjes met Navajo Indiaanse vrouwen, zij verkochten sierraden. Bij allebei wat gekocht. In Monument Valley stonden heel veel van dit soort kraampjes langs de weg. Daarna doorgereden naar Tuba City, de Dinosaurussen track gevolgd. In dit gebied zijn afdrukken van de poten van Dinosaurissen en fossielen. Een Navajo Indiaan gaf de rondleiding en gaf veel informatie. Een kleine donatie gegeven en weer doorgereden naar Cameron. Daar bij de Cameron Trading Post gelunched. Daarna doorgereden naar Grand Canyon. Naar de Nationaal Park Post, Parkpas en ID laten zien en informatie over het park gekregen daarna kan je zo verder rijden in het park. Tijdens onze rit door het park kwamen we een aantal herten tegen. Ik vond dat heel leuk, de rest werd een beetje gek van mij. Die waren niet echt onder de indruk van een hert in het wild. Verder naar de camping. Ook hier is de temperatuur aangenaam, 27 graden. Lekker windje en een zonnetje. De camping, Mather Campground, had ik in januari al gereserveerd, dit was een camping zonder electriciteit. Nu na 5 campings, waarvan 4 Full hook Up en 1 zonder electriciteit weten we dat we voor luxe gaan. Dus naar een andere camping gebeld, ze hadden geen plaats meer. 's Middags er toch naartoe gereden en wat bleek er was genoeg plek. Dus bellen heeft geen nut. Daarna alles aangesloten en op pad. Ook hier is alles goed geregeld met shuttlebussen. Je hebt een rode, blauwe en oranje lijn. Wij namen de blauwe. Naar Mather Point gelopen. Heel mooi uitzicht over de Canyon. Er vlogen 3 condors over de Canyon. Echt heel gaaf. Daarna terug met de blauwe lijn naar de Market Plaza. Daar hebben we gegeten bij het restaurant. Om 7 uur weer de blauwe lijn en daarna de oranje lijn naar Yavapai genomen. Daar genoten van de zonsondergang. Het was er druk, maar je had wel genoeg ruimte om foto's te maken. Net iets voor de drukte teruggelopen naar de buslijn en met de bus terug naar de camping. Nog een spelletje Yatzee gedaan en daarna lekker gaan slapen. Morgen een lange reisdag, Terug naar Las Vegas. We gaan 2 overnachtingen doen in het Luxor Hotel (de pyramide). Even lekker in een hotel. Maandag gaan we weer verder reizen met de camper. De camper parkeren we op de parkeerplaats bij het hotel. Er zijn nu 2 weken voorbij en het voelt alsof we hier al heel lang zijn. Dat komt ook omdat we in heel veel verschillende plaatsen komen. Deze reis bevalt ons super goed.

• 27 Juli 2014 - 10:52

Ineke:

hallo allemaal

Weer even een verslag van jullie gelezen en het is net of wij die tocht ook weer aan het maken zijn.
    jullie komen langs alle dingen waar wij ook geweest zijn.

Wij wensen jullie nog veel plezier, geniet ervan want de derde week gaat echt heel snel.

groetjes oom Ino en tante Ine