Vancouver - Reisverslag uit Deadman Island, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Deadman Island, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Anja

15 Juli 2017 | Verenigde Staten, Deadman Island

Vrijdagochtend 14/7 ging om kwart over 5 de wekker.
De taxi stond klokslag 6 u voor de deur. Nog voor de spits naar Schiphol gereden. Daar waren we rond kwart voor 8. Eerst maar gaan ontbijten. Om 9u konden we in de rij gaan staan om de koffers af te geven. Ja, hoogseizoen en dan is het altijd druk op Schiphol. Bijna 3 kwartier over gedaan om door de tassencontrole te komen. Het leek wel de Efteling met van die lange rijen. Iris had haar make-Up niet in een doorzichtig tasje gedaan, dus haar tas moest extra worden gecontroleerd.
Nog even langs de winkels en daarna konden we al weer gaan boarden. Toen we in het vliegtuig zaten, kwam Iris erachter dat haar jas nog bij de wachtruimte lag. Dus zij er weer uit. Gelukkig hadden ze hem al gevonden.
Om half 1 gingen we de lucht in naar Toronto. Lange vlucht. Gelukkig konden we een paar filmpjes kijken en af en toe een dutje doen. Wim zat naast een Belg die naar Nicaragua ging. Wij zaten met z'n viertjes in het midden.
Na 8 uur vliegen waren we er. Inmiddels was het Nederlandse tijd half 9.
Toen we uit het vliegtuig kwamen stonden er gelijk 2 mannen van de Canadese marechaussee waar we ons paspoort aan moesten laten zien. Daarna naar de douane. Daar kregen we een stempel in ons paspoort. Daarna door de tassencontrole. De boardingpass ook al tig keer laten zien.
Wie werd er weer tussenuit gehaald bij de tassencontrole: Iris. Dit keer vonden ze een souvenir uit Mallorca: een aansteker die ze goed wilden bekijken. Ook dat duurde weer even voordat we verder konden. Ze mocht de aansteker wel houden.
Op naar de Gate. Toen we daar aan kwamen had het vliegtuig 30 minuten vertraging. 16.10 opstijgen werd uiteindelijk 17.00u Canadese tijd. Voor ons was het inmiddels 11u.
Deze tocht duurde 5u. Rond 12u Nederlandse tijd kregen we een dip. Gelukkig nog wel kunnen slapen.
Om 19u Canadese tijd aangekomen, het is hier nu dus 9 uur vroeger dan in Nederland.
Nadat we een taxi hadden geregeld, zijn we naar ons hotel gebracht.
De bedden waren heel verleidelijk om op te gaan liggen.
Dat hebben we eventjes gedaan, daarna opgefrist en nog wat gegeten bij Mac Donalds. Om 10u Canadese tijd gaan slapen.

• 15 Juli 2017 - 16:56

Viola:

Ah, zo'n reisverslag smaakt naar meer! Goed te lezen dat jullie in het verre Canada zijn aangekomen. Effe aclimatiseren, veel plezier!

• 15 Juli 2017 - 17:02

Marion Chafe:

Alweer n enerverende reis achter de rug. Nu wordt het alleen maar genieten!
    Bye bye.

• 15 Juli 2017 - 18:18

Michiel:

Hey zus zwager nichtjes, het avontuur kan beginnen. Tsja de luxe van vliegen is op Schiphol niet meer te vinden, op drukke tijden is het net alsof er een wagon met vee geladen moet worden.., Maar eenmaal in de lucht gaat het wel weer. We wachten op de volgende hoofdstukken!

• 16 Juli 2017 - 11:53

Hans Magielse:

Hey familie in het verre Canada! Goed te horen dat dan uiteindelijk alles is goedgekomen.
    Hopelijk gaat de rest van de vakantie met minder stress gepaard!!

Groetjes uit een druilerig Etten-Leur.

Hans en Moeder.

• 16 Juli 2017 - 12:02

Debbie :

Hoi buurtjes ,

Wat leuk weer dat we mee kunnen lezen , we hebben wel gelachen om iris hoor