West-Canada - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu West-Canada - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

West-Canada

Blijf op de hoogte en volg Anja

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, Clearwater

Woensdag 19/7
Vandaag een rustdag genomen.
Ik heb de douche op de camping (The Dutch Lake resort) uitgeprobeerd. Op zich een goede, warme douche. Je had alleen weinig privacy omdat er alleen een groen gordijn voor de douche hing en geen deurtje wat je af kon sluiten. Het huisje stond ook wat verder van de campers dus niet ideaal om daar 's avonds alleen naartoe te gaan.
Iris zag het niet zitten om hier te gaan douchen en ging de camper douche gebruiken.
Voordat je heet water kreeg, waren we ruim een kwartier verder. Dat heeft ze dus geweten. Brandon had de douche 's avonds gebruikt en zei dat je de douchekraan heel precies moest draaien, net als het slot van een kluisdeur.
Anders kreeg je De Noordpool of een Hellevuur over je heen.
Vanmorgen ging weer de brandmelder af toen we toast maakten.
Wij waren niet de enige want verder op, hoorde we in een andere camper ook de brandmelder afgaan. Ze staan dus heel strak afgesteld.
Na het ontbijt richting het washok gelopen. Ik was niet de enige: drukke wasochtend.
Ik raakte aan de praat met een aardige Nederlandse. Zij was samen met haar man en 3 dochters aan het reizen. Zij kwamen van de kant die wij nog op gaan. We kregen nog wat tips en plattegronden van ze, die we goed konden gebruiken.
Iris en Brandon gingen naar het dorpje om hoestdrank voor Brandon te gaan halen. Omdat het te ver was om te gaan lopen, hadden ze een taxi gebeld.
Toen ze terugkwamen brachten ze ook touw voor al mijn was mee. Wasgoed van 5 personen, nog geen week onderweg!
Wim heeft op een creatieve manier het touw gespannen. We hadden namelijk maar 1 boom.
Brandon en Iris brachten 2 diepvriespizza's mee. Nu konden we ook gelijk de oven uitproberen. De eerste pizza kwam er al half verbrand uit. Sorry Iris!
De tweede pizza lukte beter.
's Middags gingen de jongelui nog een uurtje varen op het meer. De peddelhouders in de boot braken na de eerste minuut al af. Wim
en ik hebben dit avontuur nog even vanaf de kant aanschouwd, want de beste stuurlui staan natuurlijk aan wal. Volgens Wim waren ze aan het kanoën in een roeiboot. Een hele kunst!Maar ze hadden het wel gezellig met z'n 3-en.
Vandaag kregen we weer nieuwe buren. Een aardig stel uit Duitsland, we hebben nog gesproken over onze routes. Zij hadden al een aantal beren en Elken (groot hert) gezien. De buurman liet een filmpje zien dat er een Elk vlak langs hem loopt, totaal niet bang voor mensen.
Ook waren ze heel enthousiast
over de Icefield Parkway. Er staan ons nog mooie dingen te wachten. En ook heel veel Aziaten. Hele busladingen bij Lake Louise.
Op de camping blijft het wel heiig door de rookwolken. Dat is wel heel jammer voor het uitzicht. Er vliegen ook vaak helikopters over die alle brandhaarden in de omgeving in de gaten houden. We blijven alert, dat doen ze ook op de camping. Toch staat het hier redelijk gevuld met campers.
Vanavond gingen Laura en Brandon samen pasta koken. Dit was weer een goede relatietest! Het eten was desondanks heerlijk.
Iris wilde uit eten maar dat zag ik niet zitten, aangezien we 2 dagen geleden heel de camper volgestouwd hebben met eten. Maar volgens Iris allemaal eten wat zij niet lust.
Brandon heeft 4 blikken met bonen ingeslagen (aanbieding voor 4 dollar). Misschien niet helemaal handig met 5 mensen in een camper!
Vanavond op tijd in de camper gaan zitten want de muggen waren ook weer actief.

• 20 Juli 2017 - 11:43

Viola:

Veel plezier tijdens de komende, mooie route!