Osyoos - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu Osyoos - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Anja Magielse - WaarBenJij.nu

Osyoos

Blijf op de hoogte en volg Anja

26 Juli 2017 | Canada, Osoyoos

Woensdag 26/7
Vandaag schrijf ik (Annie) de blog aangezien er geen andere vrijwilligers zijn vandaag.
Vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot half 9. Het is hier een stuk warmer dan in Banff. Dus geen bevroren lichaamsdelen!
Het ontbijt was karig, alleen wat yoghurt met cruesli.
We moesten dus weer dringend naar de supermarkt voor brood, melk, kaas. De dagelijkse benodigdheden. Supermarkt weer goed gesponsord.
Vandaag naar Osyoos. (330 km) gereden.
Dat ligt 4 km vanaf de Amerikaanse grens. Het was hier vandaag super Hot, 39 graden! Wat een verschil met Banff en Jasper.
Laura heeft vandaag aan Wim gedacht en zette wat oude muziek uit de jaren 70 op. Ik vroeg of de muziek wat zachter kon omdat ik me niet verstaanbaar kon maken. Dat was de bedoeling nou juist, zei Laura. 1-0
Onderweg lekker gepicknickt, bij het Wood Lake. Mooi zwemmeer met een schommel in een boom die in het water stond.
Camper geparkeerd, 5 stoeltjes onder een boom gezet, Laura en Iris hebben de broodjes opgesmeerd. Camper bleek toch niet helemaal op de juiste plaats te staan.Een (vriendelijke) politieman kwam er aan en vroeg van wie die grote camper was. Wim kwam gelijk aangesneld. Gelukkig geen bekeuring.
's Middags naar een Winery
(wijnproeverij). De route die we reden was langs de wijngaarden in Okanagan Valley.
De eerste Winery waar we naartoe reden, konden we niet met onze "tank" bereiken. Toch maar weer verder gereden.De tweede Winery was goed bereikbaar.
Een leuke mevrouw heeft ons een aantal wijnen laten proeven en gaf er een leuke uitleg bij. Annie werd steeds teuter.
We hebben bijgedragen bij een betere dagomzet.
Weer verder gereden. Het was inmiddels buiten bloedheet en lekker gezweten op de sky leren bank in de camper. We dreven bijna van de bank af.
Door de Okanagan vallei gereden en nog heel veel wijngaarden, fruitgaarden en fruitstalletjes gezien. Ze eten hier waarschijnlijk heel veel fruit.
Rond 18.30u eindelijk op de camping. Iedereen was er overhit van en nam een duik in het zwemmeer. Daarna lekker gedouched. Brandon had pizza's besteld en die werden op de campingplaats bezorgd. De pizzakoerier kwam aangescheurd met zijn auto. Laura vond dat heel grappig. De pizza's waren heerlijk.
Nog een leuk praatje gehouden met een Canadees, ouder stel die naast ons stonden. Ze hadden nog wat leuke tips voor onze route.
Ook hier op de camping zaten weer muggen. Dus we konden ons weer beschermen.
Brandon had nog twee meikevers gered van de dood.
Van onze Canadese buurman kregen we nog een tip dat om 22.40u het ISS International Space Station in de lucht te zien was.
We hebben het goed kunnen zien.
We konden niet zien welke astronauten erin zaten!
Straks lekker slapen en morgen op weg naar Seattle.

• 28 Juli 2017 - 12:43

Henk:

Jullie hebben het goed naar je zin! Leuk verslag weer!!